top of page

Az új VW Transporter

Jun 2

3 min read

1

75


Első képkockák


A VW haszongépjármű ágazat által publikált első képkockákon felsejlenek az új Transporter körvonalai. Titokzatos videók mutatják a FORD és a VW együttműködésében épülő jármű formavilágát, a rakodó terének legfontosabb jellemzőit, a vontatási tulajdonságait. 

 

A Transporter hetedik generációjaként megjelenő járművet úgy tervezték, hogy az tökéletesen illeszkedjen a legendás Bulli családba. A tervezők úgy döntöttek, hogy a jól bevált Bulli-koncepciót nem egy „T7”-es modellben ötvözik, hanem a sikeres sorozat mostantól szétválik 3 jól elkülöníthető küldetéssel. A Multivan, az ID.Buzz és az új Transporter változatok minden eddiginél szélesebb kínálatot jelentenek majd. Az új Transporter az „igás ló” szerepében a mai kor kihívásainak is megfelelően, csúcstechnikát alkalmazva az összes hajtásváltozatban elérhető lesz, beleértve a dízeles TDI, a PHEV és a teljesen elektromos hajtást. Az ID.Buzz kizárólag elektromos, a Multivan és a New California pedig a hagyományos meghajtás mellett plug-in hybridként is kapható.

 

 Albert Kirzinger, a Volkswagen vezető formatervezője szerint "egy pillantás elég ahhoz, hogy az elsőtől az utolsó milliméterig áttervezett Transportert azonnal a T6.1 utódjaként és a Bulli család tagjaként azonosítsuk". A hűtőrács a T5-öt, a fényszórók pedig a T6.1-et idézik, miközben a 7. generáció ikonikus, letisztult formavilágában a T1 is megelevenedik. Az új dizájn harmonikusan illeszkedik a jelenlegi Bulli-család, a Multivan és az ID.Buzz által alkotott kínálathoz.

 „A hetedik Bulli-generáció járművei valamilyen formában megkapják hat elődjének jellegzetes formai jegyeit, és új értelmezést adnak nekik. Ennek hagyománya van – minden új Volkswagen Transporter mindig is egy új vizuális kezdetet, egy stilisztikai hidat jelentett a tradicionális múlt, a jelen és a jövő között. Pontosan ez az, ami több mint nyolc évtizeden át folyamatosan frissítette ezt a termékcsaládot, így kategóriájában a világ legsikeresebb furgon sorozatává vált.” – folytatta Kirzinger úr a bemutatást.

 Azt is tudjuk már, hogy 5050 mm és 5450 mm hosszúságban rendelhető az új Transporter. A 16, 17 és 19 colos Transporter keréktárcsák kínálatát is újra tervezték. A dízel és a plug-in hybrid (PHEV) változatok B-oszlopának tartományába integrált üzemanyag-betöltő fedél ismét optimálisan hozzáférhető, akárcsak a T6.1-nél és a nagy Crafternél. A konnektoros hybrid és teljesen elektromos meghajtású modellek töltőaljzat-csatlakozója a jobb oldali fényszóró alatt található.

 

További információk a vezető tervezőtől. A hetedik Volkswagen Transporter hátsó része homogén kialakítású, így a Bulli egyértelmű és jellegzetes vonásaival rendelkezik. A haszonjármű egyetlen felfelé nyíló ill. hátsó szárnyas ajtókkal lesz elérhető. Bár teljesen újratervezték és műszakilag is megújították, a hátsó lámpák markáns formája, az oldalakon LED-pontokkal, stílusos hidat képeznek a T5-höz. A forma és funkció továbbra is kéz a kézben jár, s már csak az a kérdés, hogy mennyire sikerül azt az önálló, egyedi képet megalkotni, ami mentén eszünkbe sem jut, hogy azért mégis csak egy ikertestvérről van szó. Azaz a hajtáslánc, a karosszéria, a vezetőtér, a rakodótér kialakítás teljesen azonos a partner járműveivel. Persze ha ezek az alapok jók, akkor nincs miről beszélni!

 

Mondom ezt azért is, mert friss élményem van, mindössze pár napja Frankfurtban a Ford Custom szinte teljes palettája járműveit kipróbálhattam, hangsúlyosan a tisztán elektromos változatokkal. És már a PHEV is ott volt, remek paraméterekkel. Rendkívüli vezetési élmény, igényes sofőr kiszolgálás, jövőbe mutató IT megoldások, lesz miről beszélnem az erről szóló beszámolómban, amit hamarosan publikálok. Tehát a hajtáslánc paraméterek azonosak lesznek a VW Transporter kínálatban is, így nincsenek kétségeim, azt is öröm lesz vezetni! Arról nem is beszélve, hogy az új Custom a 2024-es év IVOTY díjnyertes járműve, ami bizalmat növelő tényező a Transporter rajongók számára is.

 

Világpremier Hannoverben az IAA kiállításon és 2025 első negyedévében találkozhatunk leghamarabb Európa útjain a lassan 75 éves ikon történetének legújabb fejezete járműveivel.

 

Jun 2

3 min read

1

75

bottom of page