top of page

eActros 600 megatúra

Boncsér Sándor

2 min read

Jun 24

0

0

Elektromos kamionos leszek 


A Mercedes-Benz Trucks történetének legnagyobb volumenű tesztútjára indította el két  sorozatgyártásra kész  eActros 600-as vontatóját. Európa legészakibb és legdélebbi pontja között ingázik a két szerelvény, belekóstolva a töltési lehetőségek realitásába is. A tesztúton naponta változik a legénység, s abban a megtiszteltetésben lehet részem, hogy június 29-én, szombaton Rigában én ülhetek az egyik jármű volánja mögé. Irány Kaunas, mintegy 300 kilométeren keresztül tapasztalhatom meg, milyen is az elektromos kamionos élet.



Karin Rådström, a Mercedes-Benz Trucks vezérigazgatója ült a kormánykeréknél az első néhány kilométeren, az indulás előtt kiemelte:  "Szeretnék köszönetet mondani mérnökeinknek, akik az eActros 600-asokat felkészítették az útra. A járműtechnológia az átalakuláshoz készen áll. A tisztán elektromos távolsági közlekedés Európában lehetséges. Most a politikának és az energiaágazatnak kell összefognia, az OEM-gyártókkal együttműködve, a nyilvános töltőinfrastruktúra kiépítésének előmozdítása érdekében"."  

 

Frankfurt am Mainból rajtolt a konvoj, a vállalat történetének legnagyobb szabású tesztüzemét elindítva. Az "eActros 600 European Testing Tour 2024" keretében az új elektromos zászlóshajó, az eActros 600 két sorozatközeli prototípusa több mint 20 európai országot kíván bejárni, egyenként több mint 13.000 kilométert teljesítve 40 tonna össztömeggel. Az út  csúcspontjai közé tartozik majd a kontinentális Európa legészakibb és legdélebbi pontjai: A norvégiai Északi-fok és a spanyolországi Tarifa.    

 

Tapasztalatszerzés a legkülönfélébb útvonalakon, az energiafogyasztást szem előtt tartva

A Mercedes-Benz Trucks az "eActros 600 European Testing Tour 2024" elnevezésű programmal széleskörű tapasztalatokat kíván szerezni a különböző topográfiájú és éghajlati zónák útvonalainak széles skáláján, szem előtt tartva az energiafogyasztást. A gyártó ezeket az eredményeket aztán meg kívánja osztani az érdeklődő ügyfelekkel.

A nagy, több mint 600 kilowattórányi  akkumulátorkapacitásnak és a saját fejlesztésű, különösen hatékony új elektromos meghajtótengelynek köszönhetően az eActros 600 500 kilométeres hatótávolságot érhet el közbenső töltés nélkül. Az akkumulátorokat kizárólag nyilvános töltőállomásokon kívánják feltölteni.


Az eActros 600 küldetése: A Mercedes-Benz Trucks európai ügyfeleinek távolsági útjainak mintegy 60 százaléka 500 kilométernél rövidebb, ami azt jelenti, hogy a töltőinfrastruktúra a járműtelepen és a be- és kirakodási pontokon elegendő ilyen esetekben. Minden más felhasználás esetén a nyilvános töltőinfrastruktúra folyamatos bővítése elengedhetetlen ahhoz, hogy az elektromos tehergépkocsik életképesek legyenek a távolsági fuvarozásban Európa-szerte. Az eActros 600 az akár 400 kW-os CCS-töltés mellett később a megawattos töltést (MCS) is lehetővé tesz. A Mercedes-Benz Trucks fejlesztői idén áprilisban töltötték fel először sikeresen az eActros 600 prototípusát egy megawatt teljesítményű töltőállomáson a Wörth am Rhein-i saját fejlesztő- és tesztközpontban. Az ügyfelek előszerelést rendelhetnek az MCS-hez. Amint az MCS-technológia elérhetővé válik és a gyártók között szabványosítják, a tervek szerint az eActros 600 e korai modelljei utólag is felszerelhetők lesznek. Az akkumulátorok egy megfelelő, körülbelül egy megawatt teljesítményű töltőállomáson körülbelül 30 perc alatt tölthetők 20 százalékról 80 százalékra.

A flottaüzemeltetők számára a jövedelmezőség kulcskérdés, az elektromos teherautó új mércét kíván  állítani, hosszú távon kiváltva a dízel teherautók többségét a fontos távolsági szállítási szegmensben. A Mercedes-Benz Trucks villanyhajtásos távolsági fuvarozásra vonatkozó koncepciójának lényege, hogy a járműtechnológiából, tanácsadásból, töltőinfrastruktúrából és szolgáltatásokból álló holisztikus megoldást kínál az ügyfeleknek. Az eActros 600 három, egyenként 207 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal rendelkezik. Ezek összkapacitása 621 kWh.  

Boncsér Sándor

2 min read

Jun 24

0

0

bottom of page