Nincs megállás
A közúti biztonság növelése, a súlyos járművezetői hiány kezelése és a monoton munka problémaköre azok a tényezők, melyekre egyre határozottabb megoldási javaslatokat várnak a haszongépjármű felhasználók. Íme a skandináv megközelítés...
A Scania pilot programot mutatott be az önvezető járművek kereskedelmi felhasználására vonatkozóan. Az együttműködés keretében a Plus-tól származó, piacvezető autonóm megoldásokat fogják felhasználni.
A Scania kiterjeszti stratégiai együttműködését az önvezető hub-to-hub (logisztikai csomópontok közötti áruszállítás) megoldások terén az Autonóm Kereskedelmi Pilot Program bejelentésével. A TRATON-csoport részeként a Scania részt vesz az USA-központú Plusszal kialakítandó új partneri kapcsolat kialakításában, amelynek célja, hogy integrálja saját 4-es szintű önvezetésre képes SuperDrive™, teljesen autonóm rendszercsomagját a Scania és a TRATON Csoport járműveibe.
A jövőbe mutató projekt ügyfélközpontú tesztelésre, valamint olyan skálázható működési koncepciók létrehozására irányul, amelyek valódi értéket teremtenek az ügyfelek mindennapi munkájában.
A biztonságosabb, hatékonyabb és fentarthatóbb vezetésért
„Elkötelezettek vagyunk a teljesen integrált autonóm megoldások iránt. Ez olyan technológiát jelent, amelyet közvetlenül a gyárban szerelünk be és amihez támogatást is tudunk nyújtani. Fontos továbbá, hogy ügyfeleink a meglévő infrastruktúrájukban és működési folyamataikban gond nélkül használhassák” – jegyezte meg Peter Hafmar, a Scania Autonóm Megoldásokért Felelős Részlegének alelnöke.
A várakozások szerint a Scania autonóm hub-to-hub megoldásai segítenek majd növelni a vállalat ügyfeleinek működési hatékonyságát, emellett pedig csökkenthetik a szállítási kibocsátást és javíthatják a közúti biztonságot. Végül, de nem utolsósorban pedig hozzájárulhatnak a világszerte növekvő járművezető hiány kezeléséhez.
Az autonóm program további bővítése
A mostani bejelentés a legújabb állomása a Scania önvezetéssel kapcsolatos utazásának. A vállalat, - amely már 2021 óta a svéd közutakon teszteli az autonóm áruszállításokat felvonultató megoldásait - azt tervezi, hogy az üzemeltetőkkel végzett kísérleti működést kiterjeszti más európai országokra is 2024-ben.
„Az önvezető hub-to-hub programunk bővítésével vezető pozíciót foglalunk el az autonóm megoldások biztosításában ügyfeleink számára" – tette hozzá Peter Hafmar.
A Plus 4-es szintű önvezető rendszerével felszerelt Scania teherautókat már tesztelik Európa közútjain, biztonsági vezetővel a fedélzetükön. A két vállalat kísérleti jelleggel, flottákban próbálja ki a kereskedelmi üzemeltetést, majd a tapasztalatok felhasználásával és beépítésével megkezdi a sorozatgyártást és a termék globális bevezetését.
A Plus-ról
A Plus az autonóm vezetés szoftvermegoldásainak globális szállítója, amely a sofőrrel működő új generációs biztonsági rendszerektől a nagymértékben automatizált PlusDriveⓇ és a sofőr nélküli SuperDriveTM rendszerekig terjed. A kaliforniai Szilícium-völgyben található székhellyel, az Egyesült Államokban, Európában és Ausztráliában működő Plus-t a Forbes Amerika egyik legjobb startup munkáltatójának, a Fast Company pedig a világ egyik leginnovatívabb vállalatának választotta. A Plus Open Platform for Autonomy már ma is kereskedelmi forgalomban lévő járművek alkotó eleme. Olyan partnerek, mint a Bosch, a dm-drogerie markt, a DSV, az IVECO, a Luminar, a Nikola és a Transurban dolgoznak együtt a Plusszal a következő generációs közlekedési megoldások felgyorsításán. További információért látogasson el a www.plus.ai weboldalra.