Az MAN autonóm vezetési projektjei, az ATLAS-L4 és az ANITA nyerték el a 2024-es Truck Innovation Award díjat.
Gianenrico Griffini, az IToY elnöke, Frederik Zohmnak, az MAN Truck & Bus kutatás-fejlesztési igazgatósági tagjának adta át a trófeát Lyonban. a Solutrans kiállításon.
Az MAN haladó projektjei 97 pontot kaptak a szavazáson és ezzel megelőzték a ZF csúcstechnológiás eAxle elektromos tengelyét, a „Quantron-as-a-service” projektet, az üzemanyagcellás és akkumulátoros elektromos haszon-gépjárművekre irányuló platformszolgáltatást és a Westwell Q-Truck, az autonóm elektromos nehéz tehergépkocsit.
Az ANITA projekt – Autonomous Innovation in Terminal Operations – 2020-ban indult a különböző közlekedési módok közötti kezelés automatizálására. Az ANITA célja, hogy önvezető teherautók segítségével stabilizálja a konténerek közútról vasútra történő átrakodásának folyamatait, hatékonyabbá, könnyebben tervezhetővé és ugyanakkor rugalmasabbá téve azt.
Az ATLAS-L4 kutatási és fejlesztési projekt (Automated Transport between Logistics Centers on Level 4 Expressways) célja, hogy a 4. szintű autonóm teherautókat valós műveletekben állítsa forgalomba. A projekt az autonóm vezetésről szóló, a 2021-ben elfogadott német törvényből ered, amely elvben műszaki felügyelet mellett lehetővé teszi az automatizált vezetést meghatározott útvonalakon.
Mint az IToY újságírói méltattuk mindkét projekt fejlett jellemzőit, a hub-to-hub, azaz a logisztikai központok közötti fuvarozás és az intermodális szállítás automatizálásához való hozzájárulást. Példaértékű az MAN Truck & Bus, az alkatrész-beszállítók, a kutatóintézetek és a hatóságok közötti gyümölcsöző együttműködés kialakulása is.