top of page

A DAF XD és XF Electric nyerte el az International Truck of the Year 2026 címet

 

Az új DAF XD és XF Electric modelleket tartottuk érdemesnek a 2026-os trófeára, melyre öt jelentkező volt az idén.  Az ünnepi alkalom Lyonban, a Solutrans kiállításon volt, amikor egy fantasztikus nemzetközi díjátadó gálán vehette át Harald Seidel, a DAF Trucks elnöke a frissen választott  új zsűrielnökünktől, Florian Engeltől  a trófeát. Egyedülálló szériában ez  a harmadik alkalom az utóbbi 5 évben, hogy a DAF zsebelhette be a presztízs értékű címet az új generációs modelljeivel.  2022-ben az XF, XG és XG+, 2023-ban pedig az XD modelljei nyerték el a díjat.

A holland gyártó nagy teherbírású elektromos tgk.  sorozata 92 ponttal végzett az élen a versenytársak előtt a végső pontszámításban. A dízelüzemű MAN D30 PowerLion erős versenytársa volt, míg a teljesen elektromos SANY e435 (beton mixer) volt az első kínai teherautó, amely bekerült a legrangosabb európai haszongépjármű-díj jelöltjei közé. 

Az International Truck of the Year (ITOY) szabályainak megfelelően a címet évente ítéljük oda az előző 12 hónapban bemutatott járműnek – azaz a 2026-os díj a 2025-ös évi piaci bevezetésről szól -, amely a legnagyobb mértékben járul hozzá a közúti fuvarozás hatékonyságához. Az értékelés számos kritériumot vesz figyelembe, többek között a technológiai innovációkat, a járművezetői kényelmet, a biztonságot, a vezethetőséget, az energiahatékonyságot, a környezetvédelmi teljesítményt és a teljes tulajdonlási költséget.

 

Ez a harmadik egymást követő év, hogy egy elektromos teherautó nyerte el a címet. A 2026-ra jelölt öt jármű közül már három akkumulátoros elektromos modell volt, ami jól mutatja, hogy az energiaátállás már  a teherautó ipar élvonalában is jelen van, még akkor is, ha a belső égésű motorok továbbra is fejlődnek. El is gondolkodtam azon, hogy miután a következő évek azért még jellemzően a dízel kamionokról fognak szólni, így nagyon is értékelendő mind az MAN, mind a SCANIA erőfeszítése a rejtett tartalékok felszínre hozása miatt.

 

A kiterjedt tesztvezetések során egyértelmű volt a véleményünk,  az XD és XF Electric modellek hajtáslánca kiváló, szinte észrevehetetlen a sebességváltás. Hatótávolságukat a DAF legújabb generációjának 9%-os aerodinamikai javulása is növeli. A moduláris járműkoncepció, amely széles választékot kínál az akkumulátorok és a tengelyek konfigurációi terén, szintén elismerést kapott, mert kivételes rugalmasságot biztosít a üzemeltetőknek.

 

Florian Engel, az Év Nemzetközi Teherautója zsűri elnöke így összegezte a zsűri véleményét:

„Az új XD és XF Electric modellekkel a DAF Trucks bebizonyítja, hogy a központi elektromos motor és a hagyományos hátsó tengely kombinációja ugyanolyan energiahatékony lehet, mint egy e-tengelyes hajtáslánc. Ezenkívül ez a DAF konfiguráció tökéletes súlyeloszlást biztosít, így gyakorlatilag minden felhasználási esetet lefedhet egyetlen műszaki platform.”

 


A 2026-os jelöltek

 

DAF XD / XF electric

MAN D30 PowerLion

MAN eTGS

SANY e435

SCANIA Super 11

 

A BOSCH  NYERTE A 2026-OS TRUCK INNOVATION AWARD DÍJAT

 

A trófeát a Road Hazard Service (Közúti vészhelyzeti szolgáltatás) applikáció érdemelte ki, melyet az év legkiemelkedőbb technológiai innovációjaként ismertünk el a közúti fuvarozás területén. A 25 országot képviselő zsűri rangos díját Mouna Romani, a Bosch haszongépjárművek területén működő Cross-Domain Computing Solutions alelnöke, Andreas Motsch, a Bosch haszongépjárművek értékesítési alelnöke és Minea Schwenk, a Bosch Connected Map Services alelnöke vette át a lyoni Solutrans nemzetközi haszongépjármű kiállításon rendezett gálaesten.

 

A Truck Innovation Award díjat – amely az autóiparban végbemenő mélyreható technológiai és energetikai átállást ismeri el – az International Truck of the Year (IToY) zsűri ítéli oda. A nemzetközi  zsűri 25 szakújságíróból áll, akik Európa és Dél-Afrika vezető haszongépjármű-kiadványaiban dolgoznak.

 

A Bosch „Road Hazard Service” szolgáltatása valós idejű információkat nyújt a közlekedőknek a lehetséges veszélyekről, például ködről, erős esőről, balesetekről vagy lerobbant járművekről. 2024 júniusa óta a szolgáltatás Európa-szerte több millió személygépkocsiban használható. 2024 decembere óta a Mercedes-Benz Trucks haszongépjárműveiben is elérhető.

A „Road Hazard Service” ezeknek a csatlakoztatott járműveknek az anonimizált swarm adatait, valamint az időjárási szolgálatok és az útüzemeltetők információit használja fel a kritikus helyzetek korai felismeréséhez. A járművekben található érzékelők olyan adatokat szolgáltatnak, mint a hőmérséklet, az ablaktörlő működése vagy a stabilitás szabályozó rendszer beavatkozásai. Az algoritmusok ezekből az adatokból következtetnek a lehetséges kockázatokra – például aquaplaningra vagy rossz látási viszonyokra –, és a navigációs rendszeren keresztül időben figyelmeztetik a vezetőket. A szolgáltatás a Bosch Connected Map Services része, amely a járműadatok hálózatba szervezésével javítja a vezetőasszisztens rendszereket, például az adaptív sebességtartó automatikát és a vészfékezés-asszisztenst, lehetővé téve a járművek számára, hogy jobban reagáljanak a változó útviszonyokra. Ezenkívül a Connected Map Services fontos szerepet játszik a különböző szintű önvezető megoldásokban, mivel egyfajta kiegészítő érzékelőként működik. Rendkívül pontos adatokat szolgáltat az útviszonyokról, a sávok geometriájáról és a pozicionálásról, lehetővé téve az önvezető járművek számára a biztonságosabb, simább és proaktívabb működést.

 

A zsűri összesen 66 pontjával a Bosch nyerte a versenyt a Volvo VNL Autonomous előtt, amely már hivatalosan is önvezető módon közlekedik az amerikai utakon. A harmadik helyet az Accelera szerezte meg, a Cummins új üzleti szegmense, amely a nulla kipufogógáz-kibocsátású megoldások teljes portfólióját egyesíti.

 

A díj zsűrije elismerte a közúti biztonságra és a potenciális baleseti kockázatok – például a csúszós utak vagy a rossz látási viszonyok okozta súlyos balesetek – csökkentésére gyakorolt jelentős hatást, valamint az adathalmazok felhasználásának hatalmas jövőbeli potenciálját.

 

A díjátadó ünnepségen Florian Engel, az ITOY zsűri elnöke hangsúlyozta: „A Bosch Road Hazard Service szolgáltatása jól mutatja, hogy a „big data“ hatékony felhasználása már ma is jelentős hatással lehet az emberek életére és végső soron mindenki biztonságára. Emellett hozzájárul a közúti árufuvarozás biztonságosabbá tételéhez, és egy újabb lépést jelent az automatizált vezetés felé vezető úton itt Európában is!”

 

A 2026-os jelöltek

 

Accelera by Cummins

Aurora Driver

Bosch Road Hazard Service

Einride Autonomous Border Crossing

Scania DHL Range Extender Project

Torc Robotics Autonomous Trucks

Volvo VNL Autonomous

 

ree

montázs.jpg

Kapcsolat

Telefon: +36 1 2217399

E-mail: etruckandbus@gmail.com

alapzsuripng.png

Felíratkozás

Iratkozzon fel, hogy azonnal megkaphassa az e Truck & Bus oldalon megjelent híreket, frissítéseket.

Köszönöm a feliratkozást!

© H-2024 etruckandbus.hu

  • LinkedIn
  • Facebook
bottom of page