A „Fantasztikus vörös” futár
A Ford legkisebb áruszállítója készen áll arra, hogy felnőjön nagyobb testvéréhez a kompakt furgonok piacán. Sőt, egyfajta házi verseny is kialakulhat a Transit Connect bizonyos változataival, ill. a jelenlegi tudásunk szerint az elektromos hajtásban túl is szárnyalja azokat. A Barcelonában megrendezett nemzetközi sajtóeseményen a dízelek és benzinesek volánja mögött ismerkedtünk az elmúlt évben bemutatkozott járműcsalád tagjai menettulajdonságaival, képességeivel. És már láthattuk a tisztán elektromos hajtásúak minta példányait is, de azokkal egyelőre csak, mint kiállítási tárgyakkal kerülthettünk közvetlen kapcsolatba.
Engem inkább a haszongépjármű változatok érdekeltek, azért kíváncsiságból mentem egy kört az egyik, már első látásra is a SUV-okat simán lepipáló külsővel rendelkező fehértetős személyautóval.
Fejlett technológia, gazdaságos üzem és vonzó külső csábítja a már kapható járműveket az autószalonokban.
Vonza a szemet az új Courier fantasztikus vörösben, ahogyan azt a jármű leírás szín kódja rögzíti… Talán először gondolom azt, hogy a személyszállító változat már-már igazi SUV modell, terepjáró képességekkel, . És az Explorert juttatja eszembe. S Még azt is beleképzelem, hogy ez most kicsit olyan, mint régen, hogy a Transit Courier nem más mint a Tourneo "bedeszkázott" ablakú változata.
Az extravagáns megjelenésen túl a törökországi tervezőintézetben sok minden más műszaki tudást, informatikai megoldásokat is hozzáadtak a romániai gyártósorról lekerülő járművekhez. Őszintén szólva nagyon ráfért már a megújulás a piaci versenyben egyébként is visszafogottan teljesítő előző generációra. Biztosan nagy öröm minden felhasználónak, hogy a Puma padlólemezt használva teljesen áttervezték a rakodóteret. Az itt felfedezhető okos megoldások, a rugalmas kialakítás mellett a legnagyobb erény, az elődhöz képest a 25 %-al nagyobb raktérfogat. Volumenben 2,9 m3.
A padló hossza 181 mm-rel 1802 mm-re nőtt és a mérnökök átdolgozták a hátsó felfüggesztést, így a kerékdobok közötti szabad szélesség a padlószinten 1220 mm. Ez azt jelenti, hogy a kis futár két EUR raklapot tud befogadni. De hogy egy még hosszabb tárgy, pl. egy létra is elférjen, a válaszfalon képzett nyíláson, a jobb első ülés alatti térrel is lehet gazdálkodni. A méretnövekedés ellenére még mindig egy lényegében legfeljebb közepes méretű gépkocsiról beszélünk, mindössze 4337 mm hosszú, 1800 mm széles és 1817 mm magas. Optikailag tényleg nagyobbnak látszik! Az alap és emelt teherbírású változatok közül lehet választani, ami 854 kilogrammos maximális teherbírást jelent. A vontatási kapacitás 1 tonna a benzinesnél, 1,1 tonna a dízelesnél. Minden kisteherautó alapfelszereltségként 180 fokban nyíló hátsó rakodóajtóval és a puttonyban hat padlórögzítési ponttal rendelkezik.
Létezik egy un. duplafülkés változat is – ami lényegében egy kombi -,, ahol a háromüléses második sor 60/40 % arányban összecsukható és billenthető, így amikor inkább fuvarozásra kell, a raktérben van hely egy EUR raklapnak.
A furgonok is ugyanazt a szuper vezetőteret kapják, mint a Tourneo-k multifunkcionális kormánnyal, végeláthatatlan vezetéstámogató rendszerekkel. Végül is Ez azt jelenti, hogy a Courier összes változatát élvezetes vezetni, s már úgy tervezték, hogy abban az elektromos hajtás is optimalizáltan előkészített, de egyelőre a benzines, és a dízel változatok a következő évek főszereplői. Trend, Limited és Active szinteken felfelé lépkedve jutunk a csúcskategóriához.
A benzines választék a Ford 1,0 literes EcoBoost motorjából áll, 100 vagy 125 lóerős változatban, mindkettő elérhető hatfokozatú kézi, vagy új hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval.
Az 1,5 literes EcoBlue dízel 100 lóerőt és 250 Nm nyomatékot produkál, hozzá csak manuális váltó jár.
High-tech vezetőtér fogadja a vezetőt, elégedetten indítom a motort, s kicsit bámészkodom, nagyon rendben van!. Alap felszereltség a Ford legújabb SYNC 4 csatlakozási rendszere, valamint egy modem a Ford Pro szolgáltatásokkal való összekapcsoláshoz. A műszerfal digitális és a nyolc hüvelykes középső érintőképernyő mellett alig van hagyományos kezelőgomb. Ezt már szeretem, irány az országút!. Az automata váltót manapság jobban kedvelem, szeretem, ezért ezt választom az első körre, jobban tudok figyelni például a vezetéstámogató rendszerekre. Biztonságérzetet ad, hogy a Transit Courier az Euro NCAP törésteszten a legmagasabb, Platina szintű minősítést szerezte meg. És Olyan vezetéstámogató rendszerek vigyáznak rám és a közlekedés más résztvevőire, mint a sávtartó és ütközés megelőző rendszer, a holttérfigyelő, a táblafelismerő, a kereszteződés asszisztens, illetve az intelligens sebességhatároló, amely az automata váltó esetén kiegészül a Stop&Go funkcióval és adaptív tempomattal. A fantasztikus pirosak a Limited szériából valók és 100 lóerős dízelek működnek szinte hangtalanul a motorháztető alatt.
A Tourneo nagyon tetszik, s keresem a legjobb fotó helyeket. Mindenféle szögből megfigyelve, a fehér tető mellett kifejezetten hosszú járműnek látszó jelenségről egyre inkább azt gondolom, ezt én is el tudom képzelni, mint családi autó.
Már nem kell sokat várni és a tisztán elektromos Courier is megjelenik a piacon, addig is gyönyörködjenek a képekben és a videón.