top of page
montázs.jpg

Vezető szerepben


A Ford 15. éve piacvezető Magyarországon a kishaszongépjárművek szegmensében! És továbbra is a 3. legnépszerűbb márka a személygépjárművekkel összesített újautó értékesítések piacán 2024-ben. Az elért eredményben elévülhetetlen érdemei vannak az IVOTY 2024 győztes Transit Custom-nak és az International Pick-up Awards 2024 győztes Ranger is jeleskedik kategóriájában. És szárnyát bontogatta a vadonatúj Courier, így teljes pályás a letámadás. A furgonok elektromos átállása is gőzerővel halad, minden szegmensben már elérhető, még a Ranger is jelentkezik ilyen opcióval.



Magyarországon 152 ezer új autót regisztráltak 2024-ben, amiből a Ford 14.128 db-os értékesítéssel, 9.3%-os piaci részesedéssel a 3. legkelendőbb autómárkának bizonyult a teljes piacot és összes szegmenst egyben tekintve, stabilan megőrizve ezzel a pozícióját.

A Ford Pro üzletága immáron 15. éve töretlenül piacvezető a kishaszongépjármű kategóriában hazánkban, az elmúlt évben a Ford mintegy 27%-os kimagasló piaci részesedéssel, 9253 új kishaszongépjármű értékesítéssel zárt (beleértve az egy- és kéttonnás haszongépjármű alapú személyszállítókat is), egyedülálló 2.7 százalékpontos éves részesedés növekedést realizálva.

A Ford Pro piaci sikerének alappillérei a minden szinten megújult modell portfólió, az országosan jelentős kereskedelmi szabadkészlet, és az a sokszínűség, ami lehetővé teszi, hogy az ügyfelek legváltozatosabb igényeit is képes testreszabottan kiszolgálni valamennyi szegmensben és méretkategóriában.

A hagyományos hajtásláncok mellett, valamennyi haszongépjármű modellnél elektrifikált változat, azaz hibrid és/vagy tisztán elektromos kivitel is egyaránt elérhető, szolid alapokat biztosítva a károsanyag-kibocsátási normák teljesítéséhez.

Magyarországon 2024-ben, a Ford Pro üzletág magabiztosan vezető pozícióval végzett a hibrid hajtású haszongépjárművek értékesítésében, közel 68%-os piaci részesedéssel, és 2. helyen zárt az elektromos haszongépjárművek terén 16,47% részesedéssel, utóbbinál dinamikus 132% növekedéssel a 2023-as évhez képest. Ekképpen a hibrid és elektromos áruszállítók kategóriáját együtt tekintve, ugyancsak aranyérmes a márka tavaly.

Az egytonnás áruszállítók szegmensében a magasan kategóriaelső Ford Transit Custom hazánkban 57.5%-os részesedéssel dominált 2024-ben, összesen 3064 új regisztrációval, mely legközelebbi kihívójához képest több, mint hatszoros mennyiséget jelent az értékesített darabszámokban. Így a hazai piai eredmények is visszaigazolják, hogy az amerikai gyártó legnépszerűbb áruszállítója, a Ford Transit Custom háromszor is elnyerte az Év Furgonja nemzetközi díjat (2013-ban, 2020-ban és 2024-ben), míg a Ford Rangert szintén az Év Pickupjának választották 2024-ben.

Emellett, a teljes Ford Pro Transit termékcsalád valamennyi tagja - így a Transit Courier, Transit Connect, Transit Custom, és Transit Van modellek – a haszongépjárműveknek adható legmagasabb Platinum szintű biztonsági elismerést kapott az Euro NCAP minősítésében.

Magyarország a lokális piaci tevékenység mellett különleges helyet foglal el a FORD nemzetközi hálózatában is. A Ford Közép- és Kelet Európai Értékesítő Kft. európai disztribútori hálózatért felelős szervezete tovább bővül Dánia és Finnország piaci koordinációjával. Ezzel a Ford EDM szervezete már 24 (12 EU és 12 non-EU) európai magánimportőri kézben lévő külföldi piac koordinációját öleli fel, így a 2021-től csatlakozott Svédország mellett, az idén csatlakozó a dán és finn piacokkal létrejön az újonnan felálló Nordic klaszter, Szűcs Balázs, Cluster Lead vezetői kinevezésével. Emellett az EDM piacok egyesítik a baltikum államait (Észtország, Lettország, Litvánia), ill. Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Bulgária, Ciprus, Málta működtetését is, valamint Ukrajna, Szerbia és számos környező ország operációját egyaránt. A globális Ford Business Solutions Hungary szervezettel együtt, a külön divíziókat egyesítő Ford Közép- és Kelet Európai Értékesítő Kft. vállalatának részeként, összesen közel 700 munkatárs támogatja a Ford globális autóértékesítésének folyamatait hazánkból.


Bronco – a vadlovak világa

A név az USA-ban őshonos félvad lófajtára utal. Nem csak nevében, de érzetre is ilyen a FORD amerikai gyártású terepjárója. Rakoncátlan, erőtől duzzadó. Hogy ezt miért mondom? Mert személyes tapasztalatok alapján is mondhatom, ugyanis az elmúlt nyáron egy hétig nálam vendégeskedett egy ilyen gyönyörűség. Tudom, nem egy haszongépjármű fajta – de nem tudtam ellenállni a kísértésnek, amikor a lehetőséget felkínálták… -, egyébként meg végül is egy utánfutóval már ilyen munkára is fogható és talán nem is olyan sokára pick-up változata is megörvendeztetheti rajongóit. Különben is, az ős Bronco 1966-ban még kifejezetten a farmerek kedven áruszállítója volt. Legújabb generációja 2021-ben debütált hazájában, az európai piacon 2023-ban mutatkozott be a különc terepjáró. 2,7 literes, V6-os benzinmotorja, a tízfokozatú automata váltó és 6,7 másodperces 0-100-as gyorsulása garantálja a vezetési élményt. Nálam a civilizált változat volt, de van igazi terepes tulajdonságokkal is felvértezett, két zárható differenciálművel, terepgumikkal és fényezetlen kerékjárati ívekkel. A 30-33 milliós ára mellett biztosan nem lesz népautó, sőt ahogy azóta figyelem az utcát, még egyetlen ilyet sem láttam, azaz aki szert tesz egyre, nagyon meg fogják nézni... Elképesztően jó vezetni, a terepképességeket igazából nem sikerült tesztelnem, de a mellékelt kis videó alapján ne legyenek kétségeink. Az első percekben belopta magát a szívembe, előbb a különleges külső, majd a még különlegesebb belső, korábbi JEEP pick-up-os élményeim villantak fel, de határozottan egy minőségi kategóriával magasabb szinten. Korszerű, hatékony hajtáslánc a motorháztető alatt és csúcstechnika a volán mögötti kezelő felületeken. Nagyképernyős TV középen, remekül érvényesül, mindent (is) tud, de inkább csak álló helyzetben bűvészkedjünk rajta. Kis elhatározással az első üléssor felett a tetőpanelek könnyen eltávolíthatók. A „vetkőztetés” a végletekig folytatható, de erre már időt kell szánni, s az sem baj, ha segítség is van. Az így előálló végeredmény lenyűgöző!

Összességében egy ritka izgalmas négykerekű élmény kerekedett a próbahét alatt, helyenként megmosolyogtató részletek villantak, de igazából egy nagyon komoly autó mutatkozott be. És ha ebből még pick-up is lesz, jó kis háziverseny is kialakulhat, kiegészítve a Ranger palettát.

Kapcsolat

Telefon: +36 1 2217399

E-mail: etruckandbus@gmail.com

alapzsuripng.png

Felíratkozás

Iratkozzon fel, hogy azonnal megkaphassa az e Truck & Bus oldalon megjelent híreket, frissítéseket.

Köszönöm a feliratkozást!

© H-2024 etruckandbus.hu

  • LinkedIn
  • Facebook
bottom of page