ProCabin, a mestermű
Amikor 2023 őszén először rápillantottam az eActros 600 vezetőfülkéjére, elégedetten csettintettem, na végre egy gyártó, aki meg is valósítja futurisztikus vágyainkat egy jövőbemutató, gyönyörű vezetőfülke megalkotásával. Mint kiderült, nem csak én voltam oda a látványtól… A sikeren felbuzdulva nem meglepő az a lépés, hogy a dízeles teherszállítók is megkapják a „ProCabin”-t , mint prémium opció. Wörth-ben, a Mercedes teherautógyártás főhadiszállásán voltunk, ahol az International Truck of the Year újságíró szervezet tagjaként részesei lehettünk a világbemutatónak. A sejtelmes zene, a villódzó fények mellett lehulló lepel mögül előtűnő traktor fülkéje nem csak optikai a tuning, pont olyan jól jön a dízel motorosoknak is a csak a fülke világbajnok aerodinamikájából következő 3%-os fogyasztáscsökkenés. Ez már nagyon kellett a villanyosok akkumulátorcsomagja optimalizálásához is.
A fülke első pillantásra teljesen ugyanaz, mint az eActros-é, pedig nem! 8 centiméterrel hosszabb, kihasználva a legújabb szabályok kereteit. Ez a fülkebelsőt nem érintette, a homlokfelület megnyújtásán kell a plusz centiket keresni.
A Mercedes-Benz Trucks bemutatta az új Actros L-et, a legnagyobb és „legfényűzőbb” sorozatgyártású modelljének frissített változatát.
Az aerodinamikai optimalizálása mellett további hatékonyságnövelő fejlesztéseket hajtottak végre. A harmadik generációs 12,8 literes OM 471 dízelmotor két új turbófeltöltőt és egy átdolgozott kipufogógáz-utókezelő rendszert kapott. Az OM 470 és OM 473 típusjelű erőforrások is gyártásban maradnak, így ezek is elérhetők.
A vezetőfülke belső kiképzése, komfort fokozata három változatban rendelhető – StreamSpace, BigSpace vagy GigaSpace -, olyan kényelmi funkciókkal, mint az átdolgozott ülésfűtés, az új prémium üléshuzatok, vagy a még kényelmesebb, a sofőrt közel luxus kialakítással kényeztető fekhely.
A biztonsági fejlesztések közé tartozik az Active Brake Assist 6.0 bevezetése. Automatizált, maximális fékerővel megvalósított teljes megállásos fékezést hajthat végre, akár 60 km/h sebességnél, 270 fokos térben figyelve a lehetséges veszélyforrásokat.
A Mercedes-Benz Trucks szerint az új biztonsági rendszerek meghaladják a 2024 júliusától hatályba lépő Általános Biztonsági Szabályzat (GSR) előírásait.
A második generációs Active Sideguard Assist - holttér asszisztens - a vezető és az utas oldalán figyeli a forgalmat, kétfokozatú rendszerével figyelmezteti a vezetőt a lehetséges veszélyekre. Így az időben történő beavatkozás hatékonyan segíti a váratlanul kialakuló kritikus forgalmi helyzet megoldását. Az aktív megfigyelési zóna 30 méterrel a jármű mögött és hét méterrel a jármű előtt húzódhat, és 30 km/h sebességig működik.
Az új Front Guard Assist rendszer a gyalogosok, vagy a kerékpárosok által okozott konfliktus helyzetek megoldására szolgál, akik közvetlenül a teherautó előtt lehetnek, amikor az elindul.
Rainer Müller-Finkeldei, a Mercedes-Benz Trucks fejlesztési vezetője elmondta: „Mindig arra törekszünk, hogy ügyfeleinknek a legjobb járműmegoldásokat kínáljuk az összes hajtástechnológiához. A hagyományos dízelmotoros teherautó még egy ideig nélkülözhetetlen marad a világ különböző régióiban. Az új Actros L-el számos szempontból tovább optimalizáltuk kipróbált zászlóshajónkat. Ez már a forradalmi fülkekialakításban is megmutatkozik.”
A startpisztoly eldördült, a luxusnak látszó, de azért mégis inkább csak egy hatékony, ízléses, szerethető munkaeszköz 2024 áprilisától rendelhető, gyártása 2024 decemberében kezdődik.