top of page

NISSAN Interstar-e

Boncsér Sándor

3 min read

Mar 14

47

1


Gyors felzárkózás

 

  2026-ra a Nissan is kínál minden kishaszonjármű szegmensben tisztán elektromos hajtásút. A „kis” Townstar modellekkel már az utakon is találkozhatunk, a Primastar 2026-ban jön. Alig fél évvel az új Renault Master világbemutatóját követően az idén annak nyomába ered a Nissan testvérmodell, az Interstar. Az alap technológián ugyan szükségszerűen osztoznak, a korlátozott lehetőségek mellett mindent megtettek, hogy saját képükre formálják az egyébként is remekbeszabott nagyméretű furgont. Akárcsak a Master, az Interstar is tetőtől talpig vadonatúj jármű, a Nissan brit dizájn stúdiója tervezte Londonban. Annak dízel és teljesen elektromos változata már 2024-ben, várhatóan a 4. negyedévében elérhető lesz egész Európában. Az Interstar  először osztozik a teljes hajtáslánc palettán a szövetségessel. A Renault jó néhány éve kínálja a Master elektromos változatát – ezen tapasztalatok jól hasznosultak a fejlesztésben -,  a Nissan viszont most először csábítja a vásárlóit nagyméretű elektromos furgonjával, amely a Nissan Interstar-e nevet kapta. Digitális bemutatón ismerkedtünk a  teljesen átalakított járműcsaláddal. Szerencsés helyzetben vagyok, mert a Master premieren, Lyonban ülhettem is az alap járműben, így a saját tapasztalataimat tudom megosztani az olvasóval. A Nissan on-line bemutató állításai hitelesek, az ikrek új mércét jelentenek kategóriájukban. 



A haszongépjármű portfóliójának legmodernebb tagjává lépett elő az Interstar-e. A modellt a megnövelt méreteken túl a sokoldalúság jellemzi. A vásárlók egyedi igényeit is ki tudják elégíteni, ráadásul ez a Nissan első nagyméretű furgonja, amely 100%-ban elektromos hajtáslánccal rendelkezik, anélkül, hogy a szállítási kapacitásban kompromisszumot kellene kötnie. A teljesen feltöltött 87 kWh-s akkumulátorral több mint 460 kilométeres hatótávolságban lehet gondolkodni. Az út során, ha szükséges, ez a gyors D/C töltésnek köszönhetően mindössze 30 perc alatt 252 km-el növelhető. A 2500 kg-os vontatási kapacitás, a karosszéria-variánsok és méretek széles választéka biztosítja, hogy az Interstar-e ideális választás minden méretű vállalkozás számára. Az 1,6 tonnás teherbírású, 4 tonnás össztömegű Interstar-e B kategóriás jogosítvánnyal vezethető Európa legtöbb részén.

  „A Nissankövetkező generációs Interstarja a társadalom működéséhez nélkülözhetetlen vállalkozások végső szövetségese. A teljesen elektromos verzióval, a megnövelt teherbírással és a változatos gyári kialakítású verziókkal pontosan azt nyújtjuk, amire mindennapi bajnokainknak - a világ kis és középvállalkozásainak - szüksége van a társadalom zavartalan működéséhez!” – mondta Nicolas Tschann, a NissanEurope könnyű haszongépjárművekért (LCV) felelős igazgatója.

  A masszív, tetszetős külső megjelenés mellett, az új generációs Interstar átdolgozott belső tere is megkülönbözteti az ezt megelőző modelltől A tervezésénél sokkal jobban figyelembe vették a vezető és az utasok igényeit. Az időtálló üléshuzatok megóvják a jármű belső kárpitozását, a fűthető szélvédő, a fűthető ülések extra kényelmet, optimális testtartást biztosítanak a vezetőnek, még hosszabb utakon is. Kétféle hosszúságú és kétféle tetőmagasságú karosszéria változat kapható majd, de lesz kabinos alváz és gyári kiépítésben billenő platós, személyszállító opció is. A gyártó kínál majd lakóautó-átalakítást is, hogy a bővülő piaci lehetőségeket is kiaknázza.

  A Nissan Interstar raktérbe a 40 mm-rel szélesebb oldalsó tolóajtónak köszönhetően jobb a hozzáférés. A raktér pedig 100 mm-rel hosszabb, mint az elődben, a rakodható tér mérete10,8 köbméternél kezdődik.  

  A manőverező képesség is jelentősen javult, a régebbi változatokhoz képest 1,5 méterrel kisebb fordulókörrel büszkélkedhet.

„Biztonság a munkában és biztonság az utakon” jelszó jegyében alapfelszereltségként számos biztonsági funkciót beépítettek, ideértve az intelligens vészfékező és sávtartó rendszert, az elalvásveszélyre figyelmeztető egységet és a gumiabroncs-nyomás figyelő rendszert. Az utánfutó-stabilizáló asszisztens is szerepel ebben a megújultj kínálatban.

  Célkeresztben az újdonság elektromos változata de az elkövetkező években még bizonyosan nem ebből fog fogyni a több. A „jó öreg” dízelt még sokáig fogjuk használni, mely szintén sokat fejlődött az elődhöz képest. A dízel Nissan Interstar erőforrása egy 2,0 literes turbós egység. A 105, 130, 150 és 170 dCi kivitelben hatfokozatú kézi sebességváltóval, a két nagyobb teljesítményű motor, a ZF által gyártott kilencfokozatú automatával is kapható lesz. Minden furgon elsőkerék-hajtású.

  Az Interstar 5 év vagy 160 ezer kilométeres Nissan garanciával gondtalan életet biztosít, az Interstar-e akkumulátorra adott 8 év vagy 160 ezer kilométeres garancia szintén vonzó lehet.

 


 

Boncsér Sándor

3 min read

Mar 14

47

1

bottom of page