top of page
montázs.jpg

CV Show 2025 Birmingham


Mint az International Van of the Year  újságíró szervezet tagjai világpremierre voltunk hivatalosak az idei év egyik legrangosabb haszongépjármű kiállításán, Angliában. A Renault ezt  a helyszínt választotta, hogy bemutassa legújabb tisztán elektromos furgon trióját  a közepes méret szegmensben. Ahol eddig a Trafic jeleskedett,  jellemzően  belsőégésű motorokkal meghajtva, bár 2023-tól létezett elektromos változata is... Aki kedveli ne szomorkodjon, a  dízelek a régi kasznival a 2035-ös uniós határidőig  velünk maradnak, de ideje új neveket tanulni, a  Trafic, Estafette és Goelette E-Tech tisztán elektromos modellek neveit.

Kapunk időt az átállásra,  a Renault csak 2026-ban kezdi értékesíteni ezeket az elektromos. közepes méretű kisteherautókat.  Az új Renault Trafic E-Tech  2026 második felében kerül forgalomba az Egyesült Királyságban,  a Goelette E-Tech  és az Estafette E-Tech társaival együtt. A három jármű ugyanazt az innovatív Flexis „gördeszka” platformot használja.

Annak ellenére, hogy mindhárom modell ugyanazon alapokon nyugszik, a trió a piac különböző szereplőit célozza meg. A Trafic E-Tech ott folytatja, ahol a régi modell abbahagyta, azzal a céllal, hogy a vásárlók széles körét vonzza. Ez a modell kizárólag zárt furgonként és személyszállítóként kerül forgalomba,  minden átalakított, átalakítható változat Goelette-nek minősül. A két jármű a B-oszloptól előre felé pontosan megegyezik, de a Goelette kétféle dobozos karosszériával és platós változatban lesz kapható, és valószínűleg további változatok is jönnek majd. Az elképzelés az, hogy a járművek 50 %-a már a gyárból speciális felépítménnyel, gyakorlatilag  végleges, vizsgáztatható formájában kerül a tulajdonosához.

A Renault Estafette azonban egy teljesen más jármű, sokkal magasabb karosszériával, átjárható válaszfallal a vezetőtér és rakodó terület között és redőnyös hátsó ajtóval. Ez a koncepció a 2024-es IAA haszongépjármű kiállításon már bemutatásra került. A Renault akkoriban azt mondta, hogy a koncepció megjelenése és formája tekintetében közel áll majd a gyártósorról legördülő járművekhez. S ez beigazolódni is látszik, mert  a sorozatgyártásra kész modell nagyon hasonlít az akkor megcsodált futurisztikus járműhöz. Azokat a vállalkozásokat célozza meg, amelyek csomag kézbesítésre szakosodtak, s ahol a sofőrnek így nagy könnyebbség lesz, hogy nem kell ki-be ugrálnia a járműből, hogy hozzáférjen az éppen aktuális kézbesítendő csomaghoz. Amit egyébként a rakodótérben innovatív csomag rendszerező polcrendszerrel is fel lehet szerelni.

Mindhárom furgon egy új, „skateboard”, azaz gördeszka formájú platformra épül, amely nagy rugalmasságot és különböző karosszériaváltozatok használatát teszi lehetővé. A platformban  az akkumulátor teljes mértékben integrált, és a jármű padlója alatt helyezkedik el.


Trafic E-Tech

A Trafic E-Tech két hosszúságban lesz kapható, az L1 4,87 m, az L2 pedig 5,27 m hosszú, a tengelytáv is ugyanezzel a különbséggel, 40 cm-rel nagyobb a hosszabb verzióban.  Mindkettő 1,92 m széles, akárcsak a Goelette és az Estafette.   A kisebb modell 5,1 m3-es, míg az L2 változat  5,8 m3-es rakodóteret kínál.

A városi manőverezhetőségre tervezték, a bevezető verziók mind 1,9 m magasak, hogy megfeleljenek a legtöbb városi magasságkorlátozásnak. A rövidebb fordulási körátmérője 10,3 m, ami megegyezik a Clio paraméterrel! Minden változat külső megjelenése praktikus és stílusos, az oldalak alsó felét védelmi funkciókkal is felvértezett burkolat elemek díszítik. Ez kezdetben minden változatra igaz lesz, azonban  a jövőben színes csomagokat is kínálnak majd azoknak, akik még ennél is tovább mennének.  A tervezők jó munkát végeztek a forma kialakításán, hogy ne legyen túl egyszerű és unalmas egytelen  felület rész sem.  Minden irányból jól mutat, karakteres jegyeket hordoz.  Az első fényszórók erőteljes megjelenést kölcsönöznek és  a középső Renault logó először világít egy haszongépjárművön a márkánál.


Estafette E-Tech - csomagszállításra tervezve

A nevét egy az 1960-as évekbeli Renault kisteherautóról kapta, és olyan nagyvállalatok számára tervezték, amelyek naponta akár 100-as nagyságrendű kiszállítást végeznek. Ugyanazon a skateboard platformon alapul, de 2,6 m magasságával jóval magasabb, mint az új Trafic E-Tech. Ezt a magasságot kihasználva a válaszfalon egy ajtó található, amely lehetővé teszi, hogy egy 1,9 m magas sofőr a kabinból a rakodóterületre lépjen anélkül, hogy lehajolnia kellene, és anélkül, hogy kiszállna a járműből. Egy másik praktikus funkció, amelyet a Renault fejlesztett ki, az ajtófogantyú, amelyet úgy terveztek, hogy könyökkel lehessen működtetni, így a sofőrök bezárhatják a furgont, miközben például egy nagy dobozzal vannak elfoglalva a kezeik. 5,27 m hosszú és 1,92 m széles, így viszonylag kompakt – ez azt jelenti, hogy keskenyebb, mint a jelenlegi Trafic, és hosszúságát tekintve az L1 és L2 változatok között helyezkedik el. A raktér mérete 9,2 m3. Mindhárom furgon szélvédője három nagy üvegfelülettel rendelkezik, ami tovább javítja a városi közlekedés során a kilátást. További jellemzők: egy darabból álló hátsó redőnyajtó, mindkét oldalon lépcsőfokok a be- és kiszállás megkönnyítésére, valamint oldalsó tolóajtó.


Renault Goelette – egy átalakított Trafic más néven

A Goelette nevét szintén egy történelmi Renault kishaszonjárműről kapta, amelyet 1956-tól 10 éven át értékesítettek. Az akkori változatot úgy tervezték, hogy könnyen átalakítható legyen, és a modern jármű is hasonló elveket követ. Ez azért nem teljesen más jármű, mint a Trafic, a kabin B oszlopától előre fele semmi különbség. Azaz ugyanazzal a belső térrel és első résszel készül, mint a zárt furgon, de különböző hátsó kialakításokkal. Mondhatnánk ez a fülkés alváz verzió. Kezdetben több változatban lesz kapható: alvázas fülkével, kétféle méretű zárt fülkével, akár hat utas befogadására alkalmas dupla fülkével, majd további változatok is megjelennek. Ugyanazon a gyártósoron készül, mint a többi jármű, házon belüli konverziókkal. Az alvázas fülke azonban úgy van kialakítva, hogy más cégek is felszerelhessék a hátsó részre a kívánt felépítményeket, így pl. hűtőegységek vagy billenő plató is felszerelhető rá.  

A trióban az egységes  műszerfal szépen kidolgozott, kerekített felületekkel, zárt és nyitott tárolórekeszekkel bőségesen ellátva. A belső teret két nagy digitális kijelző uralja, a kormány mögött egy 10,0 hüvelykes műszerfal, a második pedig egy központi, 12,0 hüvelykes képernyő, amely kissé a vezető felé van elfordítva. Az utóbbi egy haszongépjárművekre optimalizált navigációs rendszerrel rendelkezik, emellett számos Google-szolgáltatás érhető el, amelyekkel például fizethet a parkolásért, hozzáférhet a zenéihez, vagy ami még hasznosabb, ellenőrizheti az e-mailjeit. A trió egy Ampere által megalkotott speciális  operációs rendszerrel is rendelkezik. Ezt úgy tervezték, hogy a felépítményezők integrálhassák saját operációs rendszerüket.  Ez lehetővé teszi a jármű rendszeres és távoli frissítését is.

Az akkumulátor – a jármű lelke

A Renault mindhárom furgonját kétféle akkumulátorral kínálja, egy 60 kWh-s és egy 91 kWh-s változatban. A kisebbel a  hatótávolság a Traficban körülbelül 350 km, s a nagyobb akku csomaggal akár 450 km is lehet. Ennél is fontosabb, hogy a Renault mindhárom modellt 800 V-os gyorstöltési technológiával szereli fel, ami a márka számára igazi újdonság. Ez lehetővé teszi, hogy az akkumulátorokat megfelelő egyenáramú töltővel kevesebb mint 20 perc alatt 15%-ról 80%-ra töltsék fel. Még túl korai lenne az árakról beszélni, de a Renault kijelentette, hogy „versenyképes” árat szándékozik alkalmazni.  

Hát ennyit tudunk egyelőre, nekem kívül-belül nagyon tetszik, könnyen el tudom képzelni, hogy az elektromos furgonok sikerszériája lehet  ez a hármas csapat!

Kapcsolat

Telefon: +36 1 2217399

E-mail: etruckandbus@gmail.com

alapzsuripng.png

Felíratkozás

Iratkozzon fel, hogy azonnal megkaphassa az e Truck & Bus oldalon megjelent híreket, frissítéseket.

Köszönöm a feliratkozást!

© H-2024 etruckandbus.hu

  • LinkedIn
  • Facebook
bottom of page